~* Mutiara Tazkirah.. moga ada khairnya.. insyaALLAH, walLAHU Ta'ala 'Alam

Bersegera Kepada Kebaikan dan Menganjurkan Kepada Orang-orang yang Menuju Kebaikan supaya Menghadapinya dengan Bersungguh-sungguh Tanpa Keragu-raguan. ~*~ ALLAH S.W.T. berfirman yang mafhumnya " Dan bagi tiap-tiap umat ada kiblatnya (sendiri) yang ia menghadap kepadanya. Maka berlumba-lumbalah (dalam membuat) kebaikan. Di mana saja kamu berada pasti ALLAH akan mengumpulkan kamu sekalian (pada hari kiamat). Sesungguhnya ALLAH Maha Kuasa atas segala sesuatu" [ Al Baqarah; 2:148 ]

Monday, January 30, 2006

Muqoddimah

.
Posted by Picasa



BismilLah..alhamdulilLah,

Segala puji-pujian ana panjatkan kehadrat PENCIPTA SARWAJAGAT, ALLAH S.W.T.

Ya TUHAN,


Karuniakanlah hidayah atas ruuhi - agar INSAF/INGAT

Buahkanlah ilham pada fikrii - agar CELIK 'AQAL/AL HAQ

Berikanlah kepada pena bambu hamba-Mu ini manisnya batang tebu..harumilah dengan wewangian jurnal eletronik yang mulai ana tulis ini!

Kerana ini adalah lapangan maya, wacana yang masih harus disempurnakan..membersihkan karat nafsu pada kantung diri..untuk melambaikan SAYONARA pada JAHILIYYAH dan selanjutnya berlutut, sujud, tunduk, patuh pada perencanaan ILAHI.. terus berusaha seiltizam dan sejujurnya lilLahi Ta'ala dalam pembentukkan keperibadian Muslimah ILahi yang bersyaksiah tinggi was sholehah pada diri.

Seterusnya moga dipermudahkan segala urusan dan diberi peluang menjadi sebahagian daripada al mutaqqin, insyaALLAH. Amiin ya Robbal 'Aalamin.

WabilLahit-tawfiq wal hidayah
Wassalamu 'alaikum warahmatulLahi wabarakatuh.



Posted by Picasa

Nukilan,
Al faqiirah ila Robbiha
Bint Haji Yusof,
30 DhulHijjah 1426H ,
Isnin - 2006- in Auckland, NZ.

p/s: Kreditasi diberikan kepada "Muhasabah Diri" dan "Jami" atas kesenangan irasan percikan tinta mu'alif al faqiir". Barakumullah!Sebarang teguran dan cadangan amatlah dialu-alukan filLah! Wslm wbt.


Posted by Picasa

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Powered by ClockBot.com